Zaman Geçerken…

All my life… Y.K. :)

Anne & Oğul Sözlüğü

01 Ekim 2014

Aramızda özel bir dil olduğuna göre, bu dilin bir de sözlüğü olmalıydı dimi? Her yazımda olduğu gibi uzuun zamandır bu yazıyı yazmak vardı kafamda ve yazıyorum.

Oğlumun konuşması erken olduğu gibi kelime dağarcığının anneanne – babaanne bakımı ile doğru orantılı olarak oldukça geniş. Çok nadir kötü, argo kelime duymuşuzdur ağzından. O argo kelimelere de ne gülesi gelir insanın… Bilmeden söylediği için onlar bile sevimli gelebiliyor. Bazen küçük ağzından çıkan kelime doğru söyleniyor ama kullanıldığı yer yanlış,  bazen kelimenin tam yeri ama söylenişi değişik.  Bazen de kurduğu cümleler hayret edilecek derecede yerinde,  anlamlı,  telaffuzu mükemmel…

“K” harfleri çıkmıyor bizden, aslında çıkarabiliyor çalışınca da canı istemiyor işte… Çok da tatlı duruyor küçük ağzında K’ler T olarak!! Bir ara ısrarla KOTON dedirtiyorduk mesela….. :))))) Çok da sevimli birşey çıkıyordu ortaya… 🙂 Bazı harflerin zaman zaman belirginleşip, kaybolduğuna şahit oluyoruz… Düzeltmiyoruz onu hiç… Zamanla kendiliğinden kaybolup gidecek olan çocuk cümleleri özleriz nihayetinde.

Zaman zaman not aldım ama kimileri de unutuldu gitti.  Aklımda kalanları yazmak istedim buraya.  Yazılı olsun istedim, anneyle bebeğinden iz olsun istedim,  aklımda,  bilgisayarımda, dostlarımda saklı kalsın istedim her özel anı… Büyüdükçe bir bir unutulup terkedilecek olan herşeyi bir kutuya koyabilsem keşke.. Çıkartıp bakabilsem özledikçe. Zaman geçerken farkedemediğim, tadına varamadığım herşeyi yaşasam tekrar tekrar… 🙂

Soğuk battaniye = yorgan

Allah aç çocukları bırakmasın = sofra duası

İyi saatler olsun = Sıhhatler olsun

Gözünü tutçam anne = uykusu var

Hadi kalkalım = uyandığı anda!!! Ayılma problemi yok hiç 🙂

Gönlüm olsun anne = çocuğun gönlü nü yapın’ı kendine yöneltiyo

Maanne = Babanne

Soğuk çay = ice tea

Babammmm = birşey istiyor

Ben bir küçük çocuk değilim = ben bebek değilim

Ben bir hasta çocuk değilim = dr a gitmek istemiyor

Ben arabada beklerim anne sen eşya al gel = annaneme gidelim

Hanife Teyzeme benzedin anne = çok güzel oldun anne 🙂

TEYZEME GİDELİM = TEYZEME GİDELİM! (Bu çok net, anlaşılmıyacak bişey yok;  dedimi yapılacak! )

Son anne son! = daha kudurasım var

Non non noo = dondurma (bu çok eski dilde)

Bügün tatil miiii? = okula gitmek istemiyor!

Okulu bırakıcamm! = OKULA GİTMEK İSTEMİYOR!

Bu arada okul 3. Haftasında devam ediyor… Son iki cümleyi her sabah duyar olduk.. En kısa sürede bu iki cümleyi unutmak dileğiyle 😉

Bir Cevap Yazın

